Perth & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Perth & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Perth & Darwin

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

02 April 2012 | Australië, Darwin

Vandaag ben ik, na drie weken in Perth te hebben doorgebracht, aangekomen in Darwin. Vanmorgen om half 9 vertrok het vliegtuig, een prima vlucht. Allemaal netjes verzorgd. Ik zat eigenlijk naast een hele dikke meneer, waarvan ik vind dat hij eigenlijk twee stoelen zou moeten betalen, maar gelukkig was er aan de andere kant van het gangpad een stoel vrij, waardoor ik naar een normale jongeman kon zitten. We kregen een prima ontbijtje en voor ik het wist (met hulp van me boek en mijn nieuwe liefde John Buttler) waren de 3 uur en 40 min vliegtijd om, en kwamen we -half 3 lokale tijd- aan in het zomerse Darwin.
Want hoewel ik vanmorgen een lange broek en een sweater aangtrok, zit ik nu weer in me korte broek en hempje te zweten als een otter. Het is hier slecht 32 graden, en dus niks vergeleken met de 40 graden in het zuiden een paar weken geleden, maar doordat je hier dichter bij de evenaar zit, is het veel meer benauwd en dus zweteriger. Het voelt als een warme zomer in Nederland. Ook in Perth hebben ze Nederlands weer, heb ik me laten vertellen; regen!
Het hostel waar ik ben ingecheck is niet verkeerd. Ik had een 6- persoons kamer geboekt en betaald, maar om de een of andere reden (= ze vragen niet om borg) waren alle sleutels van deze kamer vergeven, met als gevolg dat ik nu in een 4 persoons meisjes kamer verblijf, voor dezelfde prijs. In de kamer verblijf een ander meisje (logische wijs) en er is een kleine koelkast! Wat betekend dat je veilig boodschappen voor een langere periode kunt doen, dit ivm een kleinere kans op hongerige medebackpackers die geen zin hebben om naar de Coles of Woolwoods te lopen. (Kan ik me ergens voorstellen met dit weer). Verder staat er buiten een groot bord met "gratis internet", dus ik was erg blij dat ik nu een laptopje heb, jammer genoeg houdt "free internet" niet in "free WIfi"! En dus is me laptopje nutteloos, en gratis internet, ze hebben welgeteld 1 computer.... Schiet dus niet heel erg op. Maar goed, klein prijsje, bijna prive kamer, ik ben happy :).
En ik ben een beetje schuldig, ik ben me er namelijk erg van bewust dat ik niks over Perth heb geschreven. Dan is het eigenlijk ook wel zo dat ik niet erg veel heb meegemaakt. Liep rondjes door het centrum, kocht te veel spullen, en ging met 'vrienden' van het hostel naar het stand. Oh en ik haalde alle dingen in die ik in de country had gemist; ging naar de bioscoop en naar het theater voor een voorstelling van John Buttler, wie er nu een nieuwe fan bij heeft.
Wat ik totaal niet heb gemist in de country is de oneerlijkheid van mensen, want hoe niemand in Kulin zijn voordeur en auto afsluit, en iedereen zijn portomonee, geld en telefoon achteloos achterlaat op de bar in de pub, is iets wat ik meer dan geweldig vind. In Perth kun je nog niet eens je mede backpackers vertrouwen. Dat wist ik natuurlijk al, maar dat heb ik nu ook de harde manier geleerd; me portomonee was gestolen.
Onder het motto, alles gebeurd met een rede, gebeurde dit ook met een reden. Naast de les "laat geen waardevolle spullen achter buiten je kluisje", heb ik ook geleerd hoe het is om niks meer te hebben en hoe erg mensen, en ik, zijn aangewezen op andere mensen. Gelukkig kon ik 50 dollar van iemand lenen, zodat ik een 2 nachten accomodatie kon betalen, en gelukkig kende ik een Nederlands meisje, met dus een Nederlands account, naar wie ik (lees me moeder) geld kon over maken, zodat zij dat voor mij kon pinnen. Eeuwige dank voor deze redders in nood, en vooral heel veel dank voor mijn moeder, die tussen de bedrijven door, -ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zit en bijna 22 en dus aardig volwassen ben-, voor mij op en neer rende en springde om mij wat geld te laten bezorgen. Want in deze wereld ben je nergens zonder geld en vrienden.
Oh en we hebben een klein feestje, gister waren Nathalie en ik 5 maanden van huis! Een hele tijd alweer.
Donderdag ga ik op 5 daagse tour naar de Kakadu natuurpark en naar het lichtfield park. Ik zal aantekeningen maken en snel weer een update uitbrengen!
Tot snel & veel liefs vanuit Darwin! :)

  • 02 April 2012 - 08:31

    Pap:

    Waar zouden jij en ik zijn zonder je moedertje.
    Veel plezier in het Kakadu park.
    We horen wel weer van je.
    Kus.

  • 02 April 2012 - 08:58

    Pauline:

    Super dat je het zo naar je zin hebt.
    Die moeder van je mag je wel heel erg verwennen hoor als je straks terug bent.

  • 02 April 2012 - 09:42

    Pauliene:

    Leuk om weer eens wat van je te lezen. Echt balen van je portemonnee. Ben je al weer zo lang weg wat gaat de tijd snel zeg. Veel plezier nog dikke kus van ons viertjes.
    Ps onze vakantie was echt helemaal top wat een avontuur was het voor ons wel kort maar geloof me we gast nog een keer en dan langer.

    X x x

  • 02 April 2012 - 12:11

    Moedertje:

    Ja mop je moeder heb je als je volwassen bent nog nodig in nood. Ben ook blij dat je op tijd om hulp vraagt. Was weer fijn om van je te lezen. We wisten natuurlijk al het een en ander maar toch fijn om weer te lezen.
    Dikke kus en veel plezier met je trip.
    xxx

  • 02 April 2012 - 17:17

    Huib:

    Moeders blijven belangrijk hoe oud je ook bent. Gelukkig heb je alles weer onder controle en kan je verder genieten. Knuffel van ons.

  • 02 April 2012 - 18:06

    Judith:

    Hoi Natascha, gelukkig alles weer goed met je geld. Wij zijn weer in het kikkerlandje na een geweldige vakantie.
    Hoop je gauw weer te spreken! Groet Judith

  • 02 April 2012 - 19:19

    Elles:

    Jeetje Natascha wat een avontuur weer, zelf ik had er pijn in me maag van dat je portemonnee gestolen was. Hoorde van je moeder dat gelukkig alles geregeld was, maar toch....hier zit je niet op te wachten. Perth vergeten we en je zit nu lekker in Darwin.

    En ja 5 maanden alweer, wie had dat verwacht. Wat ben ik trots op jullie, je ouders en Leo en ik dat we het allemaal zo lang volhouden :) Want tja voor ons valt het ook niet allemaal mee hahaaha snik! Super geweldig voor jullie en heel egoistisch dat wij soms denken : nou is het wel welletje kom maar weer terug naar Almere hahaha Maar meteen denk ik dan weer....genieten ervaring op doen en weer genieten dat is wat jullie moeten doen en ook gewoon doen, geweldig. Nu kan ik de rest van me afdeling ook weer op de hoogte brengen over...hoe is het met dat ene meisje waar Nathalie samen mee was....hahahaha jullie hebben geen idee wat jullie los maken bij de oudere genaratie. Iedereen vindt het zooooo geweldig wat jullie doen. Je mag super trots zijn op jezelf, ik ben het in iedergeval wel.

    Dikke kus en pas goed op jezelf en lekker genieten.xxx

  • 05 April 2012 - 20:30

    Iris:

    Heerlijk om weer eens te lezen wat jij allemaal meemaakt. Alweer 5 maanden van huis, waar blijft de tijd..... geniet nog maar van down under. Dan genieten wij nog even van je avonturen..
    liefs, Iris

  • 19 April 2012 - 19:02

    Patrick:

    Leuk verhaal weer!
    Alleen jammer van de portemonnee en de kleine kamer, maargoed je kan niet alles hebben. Goed om te zien dat je het nog naar je zin hebt:)

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 20275

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Mei 2012

Australie

03 November 2011 - 14 November 2011

Tamworth

Landen bezocht: