Roadtrip 3; from Adelaide to Perth to Kulin! - Reisverslag uit Kulin, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Roadtrip 3; from Adelaide to Perth to Kulin! - Reisverslag uit Kulin, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Roadtrip 3; from Adelaide to Perth to Kulin!

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

22 Januari 2012 | Australië, Kulin

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurt, maar hier is ie dat eindelijk, mijn nieuwe verslag.

Lijkt eeuwen geleden dat ik met Nathalie uit Adelaide vertrok. Een heel gedoe was die dag!
We hadden drie leuke jongens gevonden om mee naar Perth te rijden. We zouden kampvuurtjes maken, en langs de weg, in de middle of nowhere slapen. Het klonk allemaal te mooi om waar te zijn. En zoals de ozzies zeggen, als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het vaak ook. En zo dus ook deze keer.
We stonden klaar en gepakt om te vertrekken toen we werden opgebeld door een van de jongens. De auto had de dag ervoor een auto ongeluk gehad, en het verhuurbedrijf wil de auto niet mee geven en heeft ook geen andere auto voor ons. Great!

Het kon allemaal erger, want na wat zoek werk en een paar telefoontjes reden we 's avonds toch nog weg. Niet met drie gezellige avontuurlijke jongens, maar met een Italiaans meisje en in een Chinees. Jup, ik en een Chinees in een auto voor 3 dagen. Respect. Kudo's, heel veel kudo's voor mij mag ik wel zeggen.
Het begon al de eerste avond. De kamping waar we wouden camperen was al dicht. Dus Nathalie en ik waren het er over eens dat we prima op het grasveldje ernaast konden camperen. Maar Meneer de Chinees vond dat niet zo'n goed idee. Hij reed liever door... Hij stelde zelfs voor om naar het casino te gaan, for god shake!
Uit eindelijk sliepen we toch in het tentje naast de camping.

We waren vanplan de volgende dag niet in het donker aan te komen. Helaas ging ons plan niet helemaal op door een groente en fruit controle bij de grens naar West Australia. Tjonge jonge jonge. Dat was wel weer iets wat ik niet snel ga vergeten. Het leek wel een drugs controle!! Heel de auto moest leeg nadat de "niet zo aardige mevrouw" een watermeloen had gevonden, die we waren vergeten aan te geven.
Nathalie en ik konden het niet helpen om deze vrouw uit te lachen. We zijn nou eenmaal opgegroeid in het land van de drugs en de drugscontroles. En deze mevrouw werd gek van een WATERMELOEN!! Het is geen cocaine!
Nouja, we lachde haar niet echt uit, we lachde meer om haar overdreven gedrag. En onze vrolijke kijk op deze "sireuse" zaak koste ons bijna 200 dollar...

's Avonds vierde we oud en nieuw in een stadje, net over de grens, met 30 inwoners. Ik vroeg een van de locals naar haar, en het bleek dat ze was getrouwd. Arme man...

Gelukkig kwam het toch nog goed, en krijgen we geen boete.
Het leukste van die dag was dat we Lorry, onze tour leider van de Gravy tour tegen kwamen. Super toevallig! En die nacht was de beste nacht van de hele trip naar Perth; we konden twee swags lenen, en die nacht vielen we in slaap onder de sterren.

De volgende dag reden de weer de hele dag. 110 km/h precies, want stel je voor er is een flitspaal. De Chinese meneer had een 4wheel drive. Een keer, toen ik reed, en hij sliep, reden we 140 zonder problemen. Dat betekend dat je 30 km per uur meer aflegt, en dat maakt uit, op een afstandje van 3000 km!
Anyway. Die avond kwamen we wat eerder aan op de geplande plaats, zodat we ons tentje eens niet in het donker hoefde op te zetten. Nathalie was er klaar mee, en besloot in het Hotsel te slapen. Ik wou dat ik hetzelfde kon doen, maar het was simpel weg te duur. Via het hostel kwam ze erachter dat er een bus naar Perth gaat. Hij zou dezelfde avond nog aankomen & de Chinese meneer was van plan er nog extra dag over te doen. Je moest de bus eigenlijk boeken, maar soms was er een plek vrij en dan kun je een kaartje kopen bij de chauffeur. Maar helaas is het vakantie tijd, gaan er veel mensen naar Perth & was er dus geen plek vrij is de bus.
Het goede nieuws was, dat meneer de Chinees net zo gek werd van ons als wij van hem en hij besloot ook dezelfde dag nog aan te komen in Perth. Geluk kon niet op!

Het geluk kon nog minder op toen we de volgende dag bij Sky van de Jobshop in het kantoor zaten. Nog dezelfde dag had ik een baantje rond en twee dagen later namen Nathalie en ik afscheid. Ik had een job in Kulin gevonden. 3 uurtjes ten oosten van Perth.

Twee weken geleden, op donderdag, 's morgens vroeg, na slechts drie dagen, maar drie gezellige dagen in Perth, zat ik in de bus naar mijn nieuwe thuis; Kulin.
Kulin is een klein dorpje, het telt ongeveer 350 inwoners, en de belangrijkste bron van inkomsten komt vanuit de schapen en graan. Er is een "bomen boederij" waar een aantal backpackers werken en dus ook een hostel, waar zij verblijven.
Kulin staat bekent om zijn jaarlijkse bush race. En er is een 'Tin horse highway', wat de hoofdweg naar Kulin is. Langs deze weg staan allemaal tinne paarden, en elk jaar is er een wedstrijd voor het mooiste tinne paard.
Verder is er een zwembad, wat goed uitkomt, wat het was vandaag 38 graden. Een beetje verkoeling is dus wel welkom!
En dan is er natuurlijk de pub met hotel waar ik werk! Er is een supermakt, een postoffice, een cafetaria, politie buro, een gebouw met touristen informatie, comptuters & waar de dokter eens per week komt. Er is een kapper, die in februari pas weer open gaat ivm vakantie, en een winkel met tuinspullen en twee rekken kleding.

Ja, twee weken geleden, lijkt al veel langer. Ik ben super warm opgevangen. Toen ik uit de bus stapte was ik super senuwachtig, op een goede manier, opgewonden. En ik werd opgevangen door twee meiden, van mijn leeftijd, die net zo opgewonden waren als ik. Het was super leuk en ik voelde me meteen thuis.
's Avonds werkte ik mijn eerste shift. Het viel niet mee. Die ozzie boeren spreken toch net iets anders dan de Engelse mensen op de tapes op school deden. Denk maar aan onze eigen boeren. Maar ondertussen ben ik al aardig gewent, en gaat het erg goed. Ben erg tevreden over mezelf.

Het leukste vind ik toch wel dat ik met Ozzie's werk, allebei me collega's zijn Ozzies, en dat ik tussen de Ozzie's werk. Ik heb al super veel geleerd, niet alleen qua werk, maar ook qua hun manier van doen, denken en praten. Als ik over twee maandjes weg ga, dan spreek ik meer Australisch dan Engels. Hahah.

En je zou denken dat er niet veel te doen is hier, maar ik vermaak me prima met de locals.
Ik ben blij dat ik naar Kulin ben gegaan. Het werk is leuk, de mensen zijn nog leuker en me twee collega's zijn geweldig. Ik werk veel uur, maar omdat het werk leuk is geeft dat niet.

Ik heb niet gemakkelijk toegang tot het internet, maar ik zal proberen snel weer een update te plaatsen.

Catch you later!

Heel veel liefde vanuit het liefdevolle stadje Kulin!

• 22 Januari 2012 - 10:14

René:

Ik begrijp dat chinees eten leuker is dan er met één in de auto zitten, haha.
    Een mooi verslag weer.
    Ik hoop dat er snel weer één volgt.
    Overigens klink 38 graden minder erg als het buiten 8 graden is en het stormt...

• 22 Januari 2012 - 10:17

Sonja:

Weer zo'n mooi verhaal.
    Was leuk om te lezen en ben blij dat je je vermaakt.
    hvj en mis je
    xxxx

• 22 Januari 2012 - 11:07

Joop :

Ik dacht dat je van de wereld was verdwenen. Maar ja als je geen internet hebt is het moeilijk om te posten. Fijn om te lezen dat je het goed kan vinden met je collegae en de locals. Blijf maar lekker genieten

• 22 Januari 2012 - 11:11

Pauline:

Hehe, eindelijk ben je d'r weer, had je gemist.

Ben blij voor je dat je leuk werk hebt gevonden en je je d'r al helemaal thuis voelt. (Wel terugkomen hoor)

Leer maar veel van die schapenboeren, dan kan je ons straks mooi helpen bij onze schapen. Die wij ondertussen hebben staan.

• 22 Januari 2012 - 11:14

Riet Blom:

Leuk om in zo'n kleine gemeenschap te werken. Lijkt me de beste manier om de Ozzies te leren kennen want in 3 dagen met een chinees het land doorjakkeren is maar een vluchtige manier van kennismaken. Maar na een maand of twee ben je daar toch wel uitgekeken? Nu lekker verdienen en dan op naar...........??? En waar zit/wat doet Nathalie?
    Liefs,
    Riet

• 22 Januari 2012 - 13:35

Elles:

Mooi om te lezen dat het goed met je gaat en je prima vermaakt in Kulin. Over die extreme warmte hoorde ik al van Nathalie. Het lijkt heerlijk omdat het hier vies regenachtig weer is met storm en het is koud. Maar zo warm is niet lekker meer, tegen de kou kan je je kleden, maar die hitte is niet gezond. Heel veel plezier nog en hoop dat je vaker achter de computer kan, zodat ik ook jou avontuur kan blijven volgen.

Groetjes Elles xxx

• 22 Januari 2012 - 14:06

Judith:

Hoi Natascha, gelukkig heb je het naar je zin. Fijn om te lezen. Vind alleen die 38 graden wat minder.
    Geniet ervan we missen je wel heel erg hier! Dikke kus

• 22 Januari 2012 - 15:11

Huib:

Pffffffffffffffff, eindelijk horen we weer van je. kan je daar geen internetcafe opzetten, dat moet een gat in de markt zijn, help je de vooruitgang in Kulin misschien een beetje op weg :-) . Mooi ook dat je een leuke werkplek heb gevonden, dan is werken ook niet erg en kan je er veel van opsteken. geniet ze!

• 22 Januari 2012 - 19:23

Patrick:

Leuk verslag weer:) Goed om te lezen dat je daar een plek hebt gevonden waar je het erg naar je zin hebt! Ik kijk uit naar het volgende verslag!

Xxxx

• 22 Januari 2012 - 21:33

Iris:

Aloha,

Leuk om weer wat van je te lezen!
    Ik miste het al, kan je nagaan. Fijn dat je een job hebt! Geeft vast en zeker een goed gevoel. Ga maar lekker babbelen met de locals, voor je het weet denk je in het engels...

groeten en een dikke kus uit Bodegraven, enneh tot schrijfs..