Back on the road; back to Adelaide! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Back on the road; back to Adelaide! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Back on the road; back to Adelaide!

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

01 December 2011 | Australië, Alice Springs

Zoals beloofd; een snellere update dan vorige keer.
We hebben weer een wijziging in ons plan. Zo zouden we gister nog opzoek gaan naar een baan, zo besloten we aan het begin van de middag om terug te gaan naar Adelaide. Ergens wel jammer, want ik vond Alice Springs zeker een leuke plek. Maar ik denk dat het makkelijker is om werk te zoeken wanneer je voor een langere tijd op een plek bent. En omdat we met kerst zowiezo in Adelaide wilde zijn, is het waarschijnlijk beter om nu alvast die kant op te gaan.

Daarnaast kunnen we goedkoop die kant op: vanmorgen bij het ontbijt zag ik een advertentie hangen. Ze zochten mensen die de Wicked Campervans wouden terug rijden naar Adelaide, Melbourne of Sydney. Dat kwam mooi uit! Want wij moeten naar Adelaide! Een kans dus die we niet konden laten liggen.
Het was 8 uur en Nathalie was nog te moe om op te staan. Ik ging even naar het centrum om souvenirs te kopen en naar huis te sturen voor mijn ouders en zusje (wat belachelijk duur was en ik dus niet nog een keer ga doen), om mijn bankrekening te checken en om gewoon even rond te lopen. Toen ik 3 uur later terug kwam kon ik het nieuws eindelijk met haar delen. Nathalie was meteen zo opgewonden dat ze niet eens meer in staat was normaal te denken. Allerlei lijstjes werden er in haar hoofd gemaakt en mij om de oren gegooid. "Dan moeten we dit doen, en dat doen en zo doen, en dit en dat en zo".
Nog geen half uur later (waar we weer 3 kwartier later aankwamen) liepen we naar Wicked. Zoals we al hadden verwacht moeten we wel een verzekering betalen en benzine. Maar al met al zijn we nog wel goedkoper uit dan met de trein of bus!
Daarbij heeft Nathalie nog wat van de prijs weten af te lullen en hebben we een gratis slaapzak geregeld!

Morgen gaan we dus terug de weg op, om 1200 km naar het zuiden te rijden. Tot ziens kleine gezellige Alice, dag warm weer en dag zwembad. Hallo grote gezellige Aldelaide en hallo luxe hostel! :D

En dit weekend dus niet Skypen, maar rijden! Volgende week maar weer!

XX veel liefs vanuit Alice Springs!

  • 01 December 2011 - 06:15

    Joop:

    Niets is zo verandelijk als een planning.
    Dat wordt een lange terug reis. Zijn de wegen daar nog steeds zo slecht? of is er nu overal asfalt?
    Genieten maar

  • 01 December 2011 - 06:29

    René:

    Haha, iderdaad, heerlijk rijden over dat "wasbord". Pas op dat je links blijft rijden op die stille wegen!
    Veel plezier en geniet van de sterren.

  • 01 December 2011 - 08:23

    Sonja:

    Veel plezier meis.
    En wissel maar van plan hoor als je maar geniet.
    HVJ en wacht je pakketje af

  • 01 December 2011 - 10:07

    Riet:

    Dit is met recht "Pak de kanzen die zic voordoen. Goede reis.

  • 01 December 2011 - 10:49

    Pauline:

    Nu lekker warm in de campervan slapen. Neem je wel een andere weg? Of ga je dezelfde weg als heen.

    Geniet maar fijn en wij wachten wel op het volgende verslag

  • 01 December 2011 - 11:04

    Natascha:

    @ Ome Joop: De wegen zijn nu wel geasfalteert en je mag nu ook nog maar 130 ipv onbeperkt. Het is nog wel steeds een tweerichtingsweg en je komt gemiddeld 1 auto per 2 uur tegen

  • 04 December 2011 - 11:34

    Iris Van Der Zwaan:

    Haha, dat is hier wel anders, 1 auto per 2 uur. Was dat hier maar zo dan had ik mijn auto afgelopen vrijdag niet totall loss gereden.... Met Jane en mij is alles oke.
    voorzichtig rijden en afstand houden..maar dat zal niet zo heel moeilijk zijn.

    Iris (heb je radar love al gedraaid van de Golden Earring?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 20276

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Mei 2012

Australie

03 November 2011 - 14 November 2011

Tamworth

Landen bezocht: