Gewoon gewoon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Gewoon gewoon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Gewoon gewoon

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

18 December 2011 | Australië, Adelaide

Lieve vrienden, familie, vreemden en alles er tussen in,

Voor iedereen die denkt dat dit een spannend verhaal wordt; ik moet je teleurstellen. Er is niks spannends aan een leven in Adelaide in een drie kamer appartement.

Het meest spannende wat is gebeurd, is dat ik met Colette en een vriendin van haar naar de nieuwe film van Twilight (Breaking Dawn) ging. Dat was wel heel erg leuk. Het was in een super mooie bioscoop, met een luxe uitstraling. Met rode godijnen en tapijt en stoelen waar de Utopolis nog wat van kan leren.
Het ena spannendste wat er is gebeurd, is dat Nathalie en ik met Oli en Colette uiteten gingen. Bij een Indiaans restaurant genaamd Maya's. Wat erg lekker (ik houd wel van een lekkere Indiaanse maaltijd) en gezellig was. Plus; het was ook nog een goede engelse les. Wat Twilight kijken ook was, natuurlijk.

Verder was het allemaal niet zo heel interessant. We hadden een baantje, als collectante en we stonden daardoor de hele dag voor een soort winkelcentrumpje, in een buitenwijk, te vragen om geld. Soms verdiende we daar best wel veel aan, maar meestal niet. En nu zijn we die baan weer kwijt, omdat onze 'werkgever' terug naar Perth gaat voor kerst en nog niet zeker weet of hij wel weer terug komt. Of tewel; we kunnen weer twee weken vooruit, maar zijn weer terug bij af.

Naast ons super spannende baan hadden wij ook een super spannend sociaal leven. Ongeveer elke avond dronken we wijntjes of biertjes bij de voordeur met wat muziek op de achtergrond.
Eigenlijk, als je ons sociaalleven vergelijkt met die van Oli, hebben wij nog best wel een super groot sociaal leven! We hebben nu al meer woorden gewisseld met de buren dan hij ooit geeft gedaan!
En we hebben natuurlijk nog Berend, de Nederlandse jongen van het Wicked depot, met wie we eregister nog een drankje hebben gedaan bij het Gilbertstreet Hotel. En we hadden Tjerk, die we afgelopen woensdag zomaar opeens tegenkwamen in het park, waar wij gingen picknicken en hij lag te lezen. Dat was leuk en grappig. Omdat je niet verwacht iemand 'bekend' tegen te komen in Adelaide.

Het komt misschien allemaal een beetje saai over, een saaie baan, die we niet eens meer hebben, een saai sociaal leven, een saaie huisgenoot, en dat is het eigenlijk ook wel een beetje, maar het is wel super leuk allemaal!

Wel hebben we een hoop geleerd en nieuwe voornemens gekregen. (Nee, we gaan niet minder drinken, ookal voel ik me geheugen elke dag verslechteren).
Zo blijken de Australische meisjes meer om het goede doel te geven dan hun moeders, geven jonge scholieren meer dan in Nederland en oude Europeanen, die hier nu 60 jaar wonen, klagen veel.
Ik heb er ook een goedvoornemen bij; ik zal voortaan ook meer geven aan een goeddoel of straatmusikant. Het hoeft niet veel te zijn, al is het 50 cent. Kan er best vanaf en als veel mensen dat doen, dan maakt het toch een verschil.Elke golf begint als rimpel, maar maakt altijd een verschil.

Ook heb ik geleerd, ondervonden, ben ik erachter gekomen dat Nederland heel erg klein is en daarom heb ik ook het goede voornemen om meer van Nederland te bekijken. 2 uurtjes rijden is namelijk helemaal niet ver en het is wel erg leuk om meer van je eigen land te zien.

En ik ben erachter gekomen hoe jong we eigenlijk nog zijn. Ik dacht dat ik al bij het laatste moment voor zo'n reis was aangekomen. Nu of nooit. Maar valt best wel mee. Natuurlijk is 'ooit' opreis gaan nooit een goed idee. Maar te oud of te laat voor zo'n reis als deze ben je niet snel.
In Alice Springs deelde we onze kamer met aan 31 jarige man! En we komen regelmatig mensen tegen van boven de 25. Wel minder, dat is waar. Maar de backpackers hier zijn gemiddeld ook een stuk jonger dan de backpackers in andere wereld delen.

Deze week dus geen spannende gebeurtenissen, geen grote avonturen of mooie dingen. Gewoon een normaal leven in een normaal huis in een normale stad. Maar wel een hele wijze week, met veel goede voornemens en wijze lessen!

We zullen zien wat ons volgende week weer brengt.

Succes allemaal met de sneeuw. Wij hebben dit jaar een bbq met kerst.

Heel veel liefs,
Natascha












  • 18 December 2011 - 00:59

    Natascha Van Den Heuvel:

    p.s Ook kwam ik er vrijdag achter dat slagroom in het buitenland niet raar is, maar die van Nederland. Alle slagroom is overal namelijk smaakloos, behalve in Nederland. Hetzelfde met kraanwater!

  • 18 December 2011 - 05:13

    Koala Beer Danny K.:

    Alsnog beleef je meer dan de gemiddelde almeerder die een maand erover doet om iets spannends mee te maken!
    Vind het wel gezellig klinken, veel vrienden bekenden dus nooit alleen met z'n tweeen, elke avond een wijntje/biertje genietend van een ondergaande zon.
    Je had een baantje, die je binnen een week al weer kwijt bent wat volgens mij je kortste loopbaan uit je leven is!? Nu weer opnieuw opzoek naar een baan!
    Volgens mij vind ik als ik het zo terug lees en bekijk het toch een aardig spannende week achter de rug hebt, en een relaxte...
    Nog geen sneeuw gezien, maar verheug me er wel op ;).
    Hahah, nederland heeft gewoon vage slagroom :p dat is het hem!

    Nou op naar het volgende avontuur en wens je veel plezier. X

  • 18 December 2011 - 09:23

    Sonja:

    Weer fijn van je te lezen.
    Je bent terug gegaan in de tijd merk ik. hihi (datum is 12 februari 2011)
    Moet ik nog een jaar wachten op mijn operatie. Nou meis spreek je zo.

    dikke kus
    mama

  • 18 December 2011 - 11:22

    Riet Blom:

    Zo snel wordt het dus al gewoon. Tijd voor een nieuw avontuur? In ieder geval proberen een nieuwe bron van inkomsten te vinden om het nog enige tijd in dat geweldige klimaat vol te houden. (toen ik deze week op mijn fietsje ingepakt in plastic tegen een striemende regen in moest trappen naar mijn schooltje, was ik toch wel erg jaloers op jullie die weliswaar met een helm op maar toch in shorts en hemdje op de fiets naar zee reden.
    Liefs
    Riet

  • 18 December 2011 - 13:57

    Pauline:

    Wat saai, niks saai, je maakt hele belevenissen mee, die wij niet meemaken.


  • 18 December 2011 - 15:06

    Huib:

    Volgens mij is het juist een leerzame week geweest zo te lezen. En dat is toch ook een van de doelen van zo'n reis.
    geniet er maar lekker van.

  • 19 December 2011 - 06:01

    Joop:

    Neem maar rustig de tijd om te genieten. Daar hoort ook een beetje rust bij. Je hoeft het in iedergeval niet allemaal in drie weken te doen.
    Suc6 met het vinden van een nieuwe baan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 20275

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Mei 2012

Australie

03 November 2011 - 14 November 2011

Tamworth

Landen bezocht: