Het nieuwe plan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Het nieuwe plan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Het nieuwe plan

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

15 November 2011 | Australië, Melbourne

Hi everyone,

Even 2 berichtjes kort achter elkaar; de plannen zijn namelijk weer veranderd!
Zo wouden we eerst nog voor een paar weken in Melbourne blijven en hier een paar dollar bij verdienen, en nu gaan we opeens naar Alice Spings!

Ere gister kwam ik met het idee om misschien een retourtje Darwin te boeken en het Kakadu National Park te bezoeken voor het regen zeizoen echt zou beginnen. Dit omdat een van de jongens met wie we naar Sydney vlogen op dit moment daar is en zich prima vermaakt.

We besloten de optie's met Stu - de super vriendelijke Aussie-man die tours verkoopt aan de hostelgasten- te bespreken.
Zo gezegd zo gedaan; gister schoven we aan bij zijn kleine stalletje op de begaande grond. (Nadat ik net me waarbenjijnu had bijgewerkt!)

Al vrij snel kwamen we er achter dat "even" naar Darwin gaan een hoop geld zou kosten. Daarbij zei Stu dat er in Alice Spring heel veel werk is. Letterlijk zei hij, 'als je in Alice Springs geen werk kunt vinden, dan kun je in heel Australie geen werk vinden'
Dus we nemen dat maar voor waar en besloten naar Alice te gaan, en daar ons potje -die nu aardig leeg begint te worden- bij te vullen.

Het nieuwe plan!
We hebben voor 5 dagen een campervan gehuurd om daarmee van Melbourne naar Adelaide te rijden. We wouden het in drie of vier dagen doen, maar vijf dagen huren is een minimum, dus dan maar vijf!
Op deze route ligt the Great Ocean Road en een natuurpark. Ik ben erg benieuwd. Vooral naar de great ocean road, het schijnt echt heel erg mooi te zijn!

We vertrekken vrijdag en blijven tot die tijd in het hostel waar we nu ook verblijven. We moeten alleen helaas wel naar een andere (goedkopere)kamer. We zatten nu in een "dure" kamer voor de goedkope prijs. Straks hebben we geen eigen badkamer meer en dus ook de wc op de gang (niet je pasje vergeten als je midden in de nacht naar de wc gaat!).
Het is wel een 4 persoons vrouwen kamer, dus verder veranderd er niet zo veel!
Een nadeel is wel dat we voor 10 uur moesten uit checken en dat we vanaf 2 uur mogen in checken, maarja, heb me e-reader en iets meer dan 1200 boeken, ik geloof dat ik me wel moet kunnen vermaken!

Back to the point!
We blijven dus tot vrijdag in Melbourne en dan gaan we in 5 dagen (or less) naar Adelaide met een huur caravan.

Dinsdag 22 november moeten we de camper weer inleveren. Dan verblijven we 1 nachtje in een hostel in Adelaide.
Op woensdag 23 november gaan we met een georganiseerde groeps reis van Adelaide naar Alice Springs.
De tour is incl overnachtingen en maaltijden en we gaan met de groep verschillende dingen bekijken, waaronder de wereld beroemde Uluru (ayers rock). Bij zonsondergang! Waardoor ze van kleur veranderd! Ben echt zo benieuwd. Het moet echt schitterend zijn!
Kan ik voor papa meteen een nieuw shirtje kopen met "i didn't climp the ayers rock". (Luilak, hahah)

De tour duurt 6 nachten en we komen dus op 29 november aan in Alice.
Hier blijven we dan een klein maandje, om te kijken voor werk. Lets hope Stu is right!

Rond 23, 24 december willen we terug naar Adelaide, om hier kerst en oud en nieuw te vieren. En om Adelaide zelf te ontdekken natuurlijk.
Daarnaast is het goedkoper om vanuit Adelaide naar Perth te vliegen dan vanuit Alice.
Rond half januari zullen we in Perth aankomen. Maar dat is nog zo ver weg, tegen die tijd zijn de plannen misschien wel alweer 100 keer veranderd, hoewel, nu kan er niet veel meer anders gaan, tenzij we eerder weg gaan uit Alice, of besluiten daar weer naar toe terug te gaan na Adelaide.

We gaan gaan de komende weken zoveel coole dingen zien! Ik kijk er echt heel erg naar uit! :D
Ik zal veel foto's maken zodat jullie kunnen meegenieten vanuit het koude kikkerlandje! Daarover gesproken; het is in Alice 35+ graden en bijna alle hostels hebben een zwembad! Hahah.

See you soon, this side or the other!
Lots of love vanuit Aussiee! (L)

Ps, ben ik nu nog steeds een flash-packer nu ik in een camper rondrij en slaap?

• 15 November 2011 - 05:49

Sonja:

he mop
    Leuk om te lezen weer.
    Geniet er maar lekker van.
    Wacht maar weer op het volgende verhaal.
    xxx

• 15 November 2011 - 05:56

Joop:

Geniet van je trip met de camper.
    En Uluru is werkelijk een geweldige bestemming.

• 15 November 2011 - 06:13

René:

Mobile-packer

• 15 November 2011 - 06:17

René:

Nog beter...
    Mobile-Flash-Packer.
    Dat shirtje wil ik wel graag hebben.
    M'n oude is een beetje versleten 8-)

• 15 November 2011 - 07:22

Sonja:

nou rené hij is niet alleen versleten hoor. maatje meer hihi

• 15 November 2011 - 08:23

Pauliene:

heerlijk om te lezen lieverd en blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben, 35 graden heerlijk hier vriest het volgens mij snachts al het is koud.

geniet ervan dikke kus van ons en vooral van de meiden.

• 15 November 2011 - 08:36

Elles:

Heerlijk hoe de plannen omgegooid worden. Jullie avontuur wordt steeds leuker. Je foto´s zijn iedere keer weer heerlijk om te zien. Geniet nog van Melbourne en veel succes met de campervan. Zeg tegen Nathalie....ook hier kan je boetes krijgen voor te hard rijden :) Veel succes met de campervan en geniet van alle mooie dingen die op jullie pad komen. Liefs en knuffel van Elles xxx

• 15 November 2011 - 10:01

Pauline:

Geniet maar van jullie gewijzigde plannen en de warmte.

• 15 November 2011 - 18:33

Chris Reitsma:

Hahaha ben benieuwd :P ik ben nu net zo nieuwschierig:D

maar ja ik blijf je gewoon zien als backpacker hoor!!:D

Zie je me eerste reactie :P hahah :d

Enjoy hon xxx