Via Canberra naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Via Canberra naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Via Canberra naar Melbourne

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

09 November 2011 | Australië, Melbourne

Na 5 dagen Sydney was het tijd voor iets anders. We gingen opweg naar Canberra. Na een lange trein reis van een paar uur kwamen we rond 6 uur 's avonds aan.

Vanaf het station namen we de bus naar het centrum. Na wat vragen kwamen we uit bij een WMCY. We vroeg of ze een slaap plaats voor ons had, maar helaas was ze volgeboekd.
We kregen een lijstje meee, met telefoon nummers, adressen en hostel namen, van hostels en hotels in de buurt.
We belde het lijstje af, begonnen bij het goedkoopste, maar het een na het andere hostel zat volgeboekd.
Er zat niks anders op, en een motel net buiten de stad een een "grote" auto weg.
Je mocht er hard rijden, maar de weg was maar 2 baans.

We belosten hier 1 nacht te verblijven en ons die avond met een fles wijn te vermaken.
Uiteindelijk heb ik me beter vermaakt dan Nathalie, maar dat terzijde.

De volgende ochtend stonden we om 8 uur op en waren we om half 10 weer op het station, waar we die avond ervoor waren aan gekomen.
Voor slecht 45 dollar konden we met de bus en met de trein naar Melbourn, een reis van dik 11 uur.

Deze keer hadden we -via slechte wifi verbinding (niet via mijn creckbarry, want die deed het natuurlijk weer niet)- w`el een hostel geboekt.
Half 11 's avond kwamen we aan, in ons prachtige hostel.
2 stapelbedden, dus 4 personen, en een eigen (met z'n 4e) douch! =D
ENNNN!! Eeen SCHOONMAAKSTER! Geen kakkerlakken meer, geen modderige vloer, geen kappotte tegels en rottende raamkozijnen!
Wel aan een drukke auto weg (high way) en tegen over een 24uus MC (zonder werkend wifi natuurlijk).
Maar we zijn tevreden :) Het is schoon en de matrassen zijn 2x zo dik als in Sydney.

De bus reis van Canberra naar Melbourne was ook erg bijzonder. Was een rustig ritje, door het mooie Australie. We zagen bossen, meren, weiden en bergen. Prachtig mooi en afwisselend.
We reden over een 100 km weg, die tegelijkertijd ook een 2 baansweg was. De snel weg van Aussie.

Gelukkig heb ik niet alles gezien en ook wat geslapen.

Aangekomen in Melbourne, liepen we meteen al de verkeerde kant op. En dus van het hostel weg. Nathalie vroeg een aardige buschauffeur de weg, waarna hij ons een lift aanbood. Hij zat te wachten op hotel gasten die hij naar het vliegvelt moest brengen, maar hij had nog een uurtje.
Wat een geluk hadden wij!
Die middag hadden we ook al een gratis ritje tepakken weten te krijgen, doordat ik alleen maar briefjes van 50 had en de arme man daar niet van terug had.

How lucky can you be!

Dat was het wel weer zo een beetje. Het weer is prima hier, lekker warm. Vanmorgen wel regen, maar nu weer gewoon volop zon.

Wel begin ik ziek te worden. Me stort is verrot en me neus zit half dicht. Zal wel komen door al het reizen de afgelopen 2 dagen. De arco's in de treinen stonden lekker hoog!

Tot snel!
Kus vanuit Melbourne!

En de eerste foto's staan op Facebook :)

• 09 November 2011 - 05:51

Sonja:

weer leuk geschreven meis.
    le goed op jezelf ook in aussie hebben ze strepsils hoor

Ben blij dat er geen kakerlakken meer zijn dan kan je ook niet voor moord opgepakt gaan worden.

hvj ik ga naar face book voor de foto's lukt het niet om ze op deze site te zetten??

hvj m...

• 09 November 2011 - 06:23

René:

Blij weer wat van je te lezen.
    Die Airco's zijn idd niet zo goed voor je gezondheid. Mischien went het wel, je zal ze in ieder geval wel overal tegen komen.
    Gaat in ieder geval wel goed met die bussen zo. Zorg dat je geen kleingeld krijgt 8-)
    X

• 09 November 2011 - 06:50

Defne :

Hey Natascha, wat een leuk verslag! Wel balen dat je ziek word, gelukkig is zuster Ursula mee hahah.. Beterschap! En ga lekker genieten. Let op elkaar. Dikke kus en ik ga gauw de foto's bekijken

• 09 November 2011 - 08:44

Pauliene:

Wat heerlijk om weer iets van je te lezen. Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En verkouden hier zijn wij alle vier verkouden en wij hebben geen airco maar kou van buiten. Dus geniet va de zon en vooral van het land
    Dikke kus

• 09 November 2011 - 09:38

Elles:

Hey Natascha,
    fijn om wat van je te horen! Ik weet natuurlijk al bijna alles maar je/jullie verslagen vind ik heerlijk om te lezen. Die wijn hahahahha arme Nathalie....
    Vervelend voor je dat je ziek gaat worden...ga naar een apotheek vraag iets voor je keel, ga uitrusten, en ga van het zonnetje en Melbourne genieten. Hele dikke knuffel en kus xxxxxx

• 09 November 2011 - 09:39

Pauline:

Dat klinkt goed, schone kamer, dik matras en geen kakkerlakken. En die Airco's, ze zijn wel lekker maar van mij mogen ze verboden worden.

Veel plezier in Melbourne.

• 09 November 2011 - 10:16

Linda:

Hey Natascha,

Van jou ook een heel leuk verhaal. Hopen dat je niet ziek gaat worden.
    Meis geniet van de mooie dingen die jullie tegen gaan komen.
    Veel plezier en we denken aan jullie..

Xx

• 09 November 2011 - 13:19

Iris Van Der Zwaan:

Super zeg al dat reizen, door al je levendige verhalen reizen we stiekem allemaal een beetje mee!

Enjoy!

Iris en Edwin

• 10 November 2011 - 03:59

Natascha Van Den Heuvel:

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb Aussie Strepsels -die je hele keel verdoven!-, en ik hoop dat het snel beter gaat. Love & greats! xxxxx

• 10 November 2011 - 06:24

Huib:

Weer een leuk verslag hoor, reizen per bus, laat het land mooi zien zo te lezen. En buschauffeurs vallen ook wel mee toch? geniet ze!

• 10 November 2011 - 12:29

Judith:

Hoi Natascha, hoop dat je niet al te snotterig gaat worden. Geniet maar van het weer en de mooie omgeving.
    Het is nog steeds wennen zonder jouw in huis. Maar we wachten af...
    tot je weer over een tijdje terugbent.

Groetjes Judith

• 10 November 2011 - 14:46

Elly Vd Brink:

Hallo Natas,
    Zo te lezen, hebben jullie het naar je zin meid!
    Schrijf maar zoveel mogelijk, dan genieten wij mee.
    Heel veel plezier en groetjes voor jullie allebei!
    Elly

• 13 November 2011 - 10:52

Sandra:

Hey Natascha, erg leuk om je verhalen allemaal te lezen. Al veel belevenissen in zo'n korte tijd hoor!
    Zorg goed voor jezelf en nog heeeeel veel plezier, xx

• 13 November 2011 - 10:54

Sandra:

Oeps...... ik moest je ook de groetjes doen van Tamara en Tom!!!!!!