Part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Part 1

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

03 November 2011 | Australië, Sydney

Dinsdag 1 november was het dan eindelijk zover. Om kwart over 7 's morgens begon de grote reis.

Net als elke vakantie, ging ook deze vakantie gepaard met de nodige stress. -Sorry mam-.
Me tas was de maandag ervoor al gepakt, maar er moesten toch nog wat dingetjes bij gedaan worden, en dus moest ik nog een paar keer naar zolder op en neer. (Was NATUURLIJK ook nog mijn telefoon op het laatste moment zoek (wanneer ook niet?)).

Kwart over 8 konden we dan eindelijk van huis, om een uurtje later aan te komen op Schiphol.
We zouden worden opgewacht door iemand van Australian Backpackers, alleen die persoon dacht -zo hoorde we achteraf- dat we om 10 uur moesten verzamelen ipv om half 10, zoals in de brief vermeld stond.
Dit gaf nog een beetje extra stress (sorry again mam).

Maar om 11 uur was het dan eindelijk (nog veel meer stress en gesnauw) tijd om achter de douane te gaan. RUST!
We hadden met niet al te veel tranen (gelukkig) afscheid genomen van het afscheidscomite(met trema op de e, maar dat doet het toetsen bord niet).

Op het laatste moment kwam Mandy nog aangerend, om ook nog afscheid te nemen. Dramatisch rende we naar elkaar toe, helaas werd het dramatische effect verstoord doordat een meneer met heel veel karretjes tussen ons door liep!

Maar goed, eidelijk achter de douane, geen stress meer.
Na een uurtje door het raam naar Danny -die aan het werk was- te hebben gekeken, konden we aan boord.

De vlucht was lang, heel lang, 11 uur op je gat zitten is niet niks. Thank god waren er goede, nieuwe films. (Heb ik toch nog friends with benefits gezien! =D )

11 uur later, zonder ook maar een minuut te hebben geslapen (nathalie wel, die snurkte als een houtzager!) kwamen we rond 6 uur Hong Kong tijd (= 8 uur tijdverschil met NL) aan in Hong Kong.

Niet geslapen, maar vol met energie begonnen we aan fase 1; hong kong. De stinkende stad. En ze hebben gelijk! Hong Kong stinkt ECHT!! Alsof de riolering open ligt. En ik weet ook wel waarom; volgens mij hebben die bussen, vrachtwagens etc geen roetvilter zoals wij dat hebben. Mijn goshhh! Stinken!

Op het vliegveld werden we opgehaald door onze host en na ruim een uur met de dubbel dekken bus (wij zaten boven aan voorin! :D En hadden dus prachtig uitzicht), kwamen we aan in het super duppe luxe hostel! -Not-.
De kamer bestond uit een twijfelaar (= 2 persoons kamer) een " badkamer" (lees douch boven wasbak en wc), een kast en buro.
Achteraf gezien hadden we nog een grote kamer.

Na een douch, gingen we de stink stad in. We hadden gehoord dat de e-readers hier goedkoper waren, maar dat bleek niet helemaal te kloppen. Altans, wij hebben er geen gevonden. Streker nog, ze vroeger er ongeveer 300 euro voor!
E-reader verhaal ging dus niet door. Wie weet kunnen we er een in Ausie vinden. En anders heeft me papa al dat werk voor niks gedaan. -Sorry pap-.

Rond half 1 gingen we toch maar even een dutje doen. Om half 5 werden we wakker en gingen we nog even terug het centrum in. Deze keer vonden we een mooier deel van Hong Kong.

Om 8 uur moesten we weer bij het hostel zijn, en gingen we weer met het openbaar vervoer terug naar het vliegveld.

Ik was zo moe, dat ik ervan overtuigd zou zijn dat ik heerlijk zou slapen. Maar schijn bedriegt. Eenmaal in het vliegtuig was ik wakker.
Ik heb denk ik een uurtje, misschien 2 uurtjes geslapen, en verder alleen maar aan Patrick liggen denken.
Dat schoot niet op; dan dus maar het hele seizoen van Sex in the city bekijken.
Ik denk dat ik nooit meer zo een lekkere vlucht zal hebben, als die vlucht terug uit Cyprus. Toen ik na het opstijgen tegen Patrick's schouder in slaap viel, en vlak voor het landen pas weer wakker werd.

Rond 1e Ausie tijd (=10 uur tijdverschil met nl) kwamen we aan in Sydney. Na een tussen stop bij de brug & het Oprah house voor een groeps foto, kwamen we aan bij ons hostel.
Samen met twee andere meiden delen we een kamer, met 2 stapelbedden erin en 2 douchen voor de deur! =D Luxe!
De rest van de groep ligt namelijk in 2 acht- persoonskamers! Lucky us!

Het is nu 4 uur 's middags. Heb een prima douch gehad, ben weer lekker schoon.
EN!! Ik heb mijn eerste overwinning al geleverd; ik heb Nathalie gered van een KAKKERLAK! (nee, hij kwam niet uit Rotterdam). Ik ging hem te lijf met mijn slipper, en ik won! :D
Ik heb hem ook een laatste rust plek gegeven; het riool. Op naar Hong Kong!

Over een uurtje moeten we weer verzamelen bij het hostel voor een BBQ! Jeah, welcome to the good life!

Dan krijgen we ook een simkaartje; het mobile nummer dat ik dus nu heb door gegeven, kun je vergeten. (foutje).

Ik heb ook een "box nummer" voor de post, alleen die heb ik nu even niet bij me. Dus dat komt volgende keer wel.

Vanavond dus bbq'en en daarna heerlijk slapen, heb wel rode wangetjes door het 6 uur slapen in drie dagen.
Jetlag gaat trouwens prima! Nergens last van.

Nouw gays, word allemaal maar lekker wakker. =) Geniet van het ontbijt, wij gaan aan de BBQ!

Veel liefde van ons!
Dikke kussen voor iedereen. xxxxxxx

ps. Sorry voor evt spelfouten, spelling correctie staat op engels!






  • 03 November 2011 - 05:50

    Sonja:

    he schat,
    Leuk geschreven een plezier om te lezen Jammer dat je e reader niet gelukt is.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan.
    Liefs
    mama

  • 03 November 2011 - 06:26

    René:

    Je heby mischien wel slaap, maar je gevoel voor humor ben je nog niet kwijt.
    Enjoy Down-under.
    Groetjes vanuit Up-Above
    X

  • 03 November 2011 - 06:29

    Joop:

    Ja lekker he dat slapen in een vliegtuig.
    Geniet er maar van

  • 03 November 2011 - 06:30

    Jan-Bart:

    Als je Honkong hebt overleefd is Australië een makkie :-) Veel plezier in Sydney

  • 03 November 2011 - 07:12

    Dees & Lew :

    Waaaauw natas wat een super verhaal et klinkt nu al zo gooeed behalve je slaap dan! Heel veel plezier en kijk nu al uit om je volgende deel te lezen! En geniet maar van je luxe kamer(a)! Kus Dees & Lew

  • 03 November 2011 - 07:51

    Pauliene:

    wat een heelrijk verhaal om te lezen, ben blij dat alles goed is gegaan. Nu jullie grote avontuur beleven en geniet van allles daar in aussie.

    kijk uit naar je vo;gende verhalen
    dikke van ons en de kindjes

  • 03 November 2011 - 07:52

    Pauline:

    Levendig geschreven verslag.

    Veel plezier daar, en hopelijk mis je de e-reader niet.


  • 03 November 2011 - 08:06

    Samantha & Glenn:

    heey (schoon)zussie!!
    leuk verhaal!
    lusten wij ook wel die bbq ondanks dat het hier nu 9 uur is.
    veel plezier nog en laat snel wat van je horen!
    xxx jes zusje & schoonbroertje

  • 03 November 2011 - 16:13

    Elles:

    Hahahaha wat heb je het allemaal leuk opgeschreven. En wat een held ben je dat je Nathalie van die kakkerlak hebt gered. Zal wel vaker voorkomen. Ik ben zo blij dat jullie er zijn, je hebt geen idee wat een rust dat geeft, Anthans bij mij.....Leo heeft pas rust als jullie weer op schiphol landen hahaha. Lekker genieten en tot je volgende verslag xx

  • 03 November 2011 - 16:45

    Huib:

    Hoi Natascha, als je al je verslagen zo gaaf gaat beschrijven, genieten zelfs wij van je reis, geniet ze daar en stuur een beetje zon en bbq deze kant op :-)

  • 03 November 2011 - 18:20

    Judith:

    Hallo Natascha,

    Fijn dat alles goed is gegaan.
    Geniet er maar lekker van! We missen
    je wel het is stil in huis zonder jou.
    En nu ben ik weer alleen met mannen!
    Waarvan er 1 toch wel verdrietig is.
    Ik zal je bloq in de gaten houden..
    Groet Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20280

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Mei 2012

Australie

03 November 2011 - 14 November 2011

Tamworth

Landen bezocht: