Koala beren & kangaroo's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu Koala beren & kangaroo's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natascha Heuvel - WaarBenJij.nu

Koala beren & kangaroo's

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

14 November 2011 | Australië, Melbourne

Hi there,

Maandag ochtend en de zon schijnt vel, dus ik hou het kort vandaag.

Zaterdag zijn we met een tour mee geweest. Het heet de pinguin tour, maar het is meer een beesten tour.
Ik heb mijn eerste koala beer aangeraakt en ben met hem op de foto geweest. (En pap, hij was niet aan het slapen!! Ik heb er een filmje van gemaakt om het je te bewijzen!!)
De foto is niet zo leuk geworden, Nathalie heeft een fotografie cursus nodig (Ik niet, haar foto is erg leuk!), maar ik zet hem toch maar op fb.

Na de koala beertjes hebben we nog kangaroo's (30 cm groot (volwassen)) geaaid, gevoerd & zijn we met ze op de foto geweest.

Vervolgens gingen we naar een ander park waar de koalas 'wild' leven. Veel was er eigenlijk niet aan, ze zitten alleen maar in de boom. Ik denk dat een middagje apenheul leuker is.
Ze hebben dode zenuwuiteinden in de kont, waardoor ze uren achter elkaar op een tak kunnen zitten, ZONDER pijn aan hun bips te krijgen.
Gelukkig hebben wij kussentjes & confortabele stoelen.

De wombat, wie vere familie van de koala schijnt te zijn, heeft ook een dode kont.
Hier mee kan hij zichzelf beschermen. Als hij achter na wordt gezeten door een ander dier zoals een hond, dan schiet ie een hol in, met zijn kont naar de ingang/ uitgang. De hond kan bijten wat hij wil, maar de wombat zal er niks van voelen! Handyyy.
Ze hebben ook de zelfde neus trouwens.


Vervolgens gingen we naar wat zeehondjes kijken, maar dit hebben we helaas moeten missen, omdat er een ongelukje uit de lucht kwam vallen.
Agja, again; dagje naar dolvenarium (als je het zo schrijft?) is leuker. Daar spelen ze met een bal! Hier spelen ze alleen met elkaar...
En je moet ze op Big Brother style bekijken, omdat ze op een eiland in het water zaten, en ze dus te ver weg waren om ze met het blote ook te bekijken.


Next stop was the high light of the day! The penguins! Jeeej!
Het was een big happening! Ze haddden zelf een count down, en ik kreeg een hoog oud en nieuw gevoel.
Er waren heel veel mensen, ik denk wel meer mensen dan pinguins, en op het strand (waar de pinquins aankwamen) waren twee trubunes gebouwd, zodat iedereen uitgebreid kon gaan zitten kijken.

Volgens de gids komen de pinguins naar ons kijken ipv anders om "hi gays, wanna see some people on the beach?" "Jeah cool!" "Okay! Lets go then!"

Ze waren ongeveer 10 cm de klein, de kleinste pinguins te wereld, maar ik weet zeker met het grootst aantal fans!
En omdat de Australiers alles noemen zoals het is (Wave rock, great ocean rout) heet deze lieve kleine pinging "little penguin". Appeltje eitje, of te wel "peace of cake". Australisch is niet moeilijk om te leren!

Zaterdag hoorde ik ook over een nieuw hokje waar we in te plaatsen waren.
We zijn zgn flash-packers. Kijken overal snel rond, trekken veel verder & hebben geld op de bank.
Ik denk dat ik na de aanschaf van mijn mooie witte e-reader vast nog meer een flash-packer ben.

Nu ben ik dus een dutchie EN een flash- pakker.


Het is mooi weer, dus ik ga Nathalie maar een uit bed halen, voor een middagje aan het strand.
Maar eerst nog even langs Stu, als het niet heel erg duur is, dan willen we nu alvast naar Darwin gaan, ipv na Perth.

Plannen veranderen met de dag!
Ik hou jullie op de hoogte!


Veel liefs uit Aussiieee!! (K)(L)









  • 14 November 2011 - 00:23

    Nathalie:

    Hee flashpacker, ik ben al wakker! So see ya laterrrr

  • 14 November 2011 - 05:46

    Joop:

    Leuk verslag hoor. En die kleine kangaroo's zijn leuk he. Veel leuker als zo'n Coala beer
    Geniet er maar van Flaspacker

  • 14 November 2011 - 05:57

    Sonja:

    He mop

    Was blij om even je stem te horen.
    Ik hoor aan je stem dat je het helemaal top hebt, wat we overig ook kunnen lezen in je verhaal.

    En het ongelukje uit de lucht heeft jullie geluk gebracht. Jullie niewe plannen zijn tof (of vet). Ben echt jaloers op je. Je vader en joop (denk ik) beleven hun reis ook weer een beetje ook al is het van hun ruim 25 jaar geleden.
    Geniet ervan en niet teveel zeggen dat het graden is, wij beginnen al met autoruiten krabben.
    hvj

  • 14 November 2011 - 07:54

    Elly Vd Brink:

    Dank je wel voor je nieuwe verslag, ik zit mee te genieten, heb het gevoel dat ik weer in Canada ben, Rob maakte toen ook zoveel foto's en verslagen.
    Heerlijk om te lezen meid,groetjes van ons!!

  • 14 November 2011 - 10:05

    Pauline:

    Weer een heerlijk verhaal, Laat je plannen maar waaien en plan lekker van dag tot dag.
    Stuur je het mooie weer deze kant op. Ik wil ook een zonnige kerst.
    Tis koud hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 20199

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 01 Mei 2012

Australie

03 November 2011 - 14 November 2011

Tamworth

Landen bezocht: